Zavřeli hranice. Tak snad je zas otevřou.

Asi toho máte všichni dost, stejně jako já, ale cítím takový nějaký nutkání psát o aktuální situaci. Mě samotnou unavují ty špatné zprávy v televizi a v novinách, takže mám pro vás i nějaké dobré. První 3 pacienti v České republice se uzdravili. Koronavirus je v Asii na ústupu. Aktuální situace vyvolala množství solidarity. Lidé přispívají finančně i materiálně. V Česku nejsou roušky ani pro nemocnice, a tak lidé šijou roušky a dávají je lidem i nemocnicím zadarmo. Vakcínu proti koronaviru už dle aktuálních zpráv prý testují na lidech. Snaží se opravdu velmi rychle, ale bude to ještě trvat. Další dobrá zpráva je, že pro populaci lidí pod 50 let je virus velmi málokdy smrtelný a málokdy má člověk i těžší příznaky. Samozřejmě, že to neznamená, že lidé nemají být opatrní. Těch špatných informací převládá a já jsem člověk, který to hodně těžce snáší, takže se snažím každý den hleda nějaké dobré zprávy. Tenhle článek nevím, v co se zvrtne, uvidíme. Snad to nebude deprese, ale znáte mě, já píšu články stylem stream of consciousness, co mi přijde na mysl, to napíšu.

Já osobně už se ani v průběhu dne nekoukám na žádné zpravodajské servery kromě těch oficiálních, protože to je neskutečně toxický prostředí. Kouknu ráno na aktuality týkající se situace u nás a večer na zprávy a to jen občas, ale přes den se tomu snažím vyhnout. Je to vyčerpávající, všichni jsou z toho na prášky a všem hrabe. Včetně mě teda. Obzvlášť teď, když se vláda rozhodla uzavřít hranice a zavřít všechny obchody, restaurace, atd. kromě těch nezbytně nutných. Hlavně teď, když vláda omezila pohyb a nařídila povinnou ochranu obličeje do MHD. Opakuji VLÁDA. Ne Babiš. Nechápu, proč některá zpravodajství furt píšou Babiš zavřel to a to. Babiš nic nezavřel. Jde o rozhodnutí vlády. O rozhodnutí, které považuji za správné, jakkoliv se mě osobně dotýká a sere mě. Nejsem žádnej fanda Babiše, vlastně ho upřímně nesnášim. Musím se ale také upřímně přiznat, že v situaci, ve které teď jsme, jsem ráda, že máme premiéra, který se nebojí učinit těžká rozhodnutí, která nejsou po libosti většině lidem. Ačkoliv zas mám nějaký zprávy od lidí, že se stejně furt chová jako kretén a že mu jde jen o PR... Ale prostě něco dělaj. Na rozdíl od jiných zemí. Hodně si u mě šplhnul Hamáček, já ho obecně moc ráda nemám, ale líbí se mi, že se nebojí všem v podstatě říct, ať se nechovaj jak kreténi, jsou doma a nesnaží se nařízení obcházet. Jsou tací, kteří by ve stejné situaci čekali na rozhodnutí Evropské Unie, místo aby rovnou jednali. Česká vláda jednala radikálně. Ale podle mě správně.


Uzavření hranic mě netěší. Narodila jsem se do svobody, ale zároveň ve státě, který o tuhle svobodu dlouho a těžce bojoval a platil za tento boj životy. Je těžké se v post-komunistické zemi smířit s tím, že se po 30 letech svobody znovu uzavřely hranice. Všichni jsou z toho nervozní, ale je to pro dobro nás všech. Lidé budou argumentovat tím, že je to zbytečné, že je to k ničemu, že to ničemu nepomůže, že je to omezování svobody... že v Singapuru ani v Jižní Koree nemuseli uzavírat hranice. JENOMŽE. Musíme si uvědomit, jak velké jsou kulturní rozdíly mezi námi a korejci, čínany či lidmi ze Singapuru. Asijská mentalita je prostě úplně jiná. V Singapuru vyhlásili doporučení pro obyvatele a ti tato doporučení dodržovali. Mám jednu známou v Singapuru, která situaci hodně komentuje na Instagramu a tam prostě všichni brali výstrahy vážně. Nikdo si neřekl no jo, je to blbá chřipka. Nechodili moc ven, nechodili jíst na veřejná místa nebo alespoň ne moc, nosili ochranné masky, což to může pomoct, když je nosí všichni a ne jeden ze sta. A dodržovali extrémní hygienu. Podniky k tomu byly uzpůsobené a tak dále a tak dále. Tady se píše, že v severní Itálii se začíná rozšiřovat koronavirus, a Češi se seberou a jedou na hory, páč budou prázdné sjezdovky. Upřímně se přiznávám, že ty letenky do Říma za 400 korun mě taky chvíli lákaly. Ale nikam bych reálně nejela.

Tady vláda zakáže akce nad 100 osob a lidé to řeší tím, že se schází v 99. Zavřou hospody ve 20:00, a lidi se nahrnou do hospod, ať se ještě stihnou opít. Zavřou všechno a lidé se stejně srocují u výdejních okének anebo chodí chlastat do parku. Vyhlásí karanténu, a lidi ji stejně ignorují. A už teď, když je karanténa, do práce, domu, jen nejnutnější, a roušku, když jdete ven? Stejně ji lidi nenosej. Do MHD možná jo, protože musí, ale třeba když jsem byla včera se psem v lese, všichni na mě debilně čuměli, že mám šálu přes ksicht. Dneska už to bylo lepší. Třeba tak 70% lidí měla buď roušku nebo něco přes obličej. Ale opět, důchodci nemají nic a blbě koukaj, že vy máte. Tak proboha, kde to jsme? Já tu roušku nenosim kvůli sobě. Mně je 25 a jsem v podstatě zdravej člověk, pravděpodobnost, že mně korona něco udělá, i když ji chytim, je minimální. Rouškou chránim aspoň trochu svoje okolí. Tak nebuď kretén a vem si ji. Roušky nejsou, bla bla bla. Dneska jsme ze starýho prostěradla ušily roušky pro celou rodinu. A když nemáš roušku, vem si šátek. Jednoduchý.

Nejsou to jen Češi. Italové dál opouštěli zemi a jezdili do všech koutů světa, včetně České republiky. A nedodržovali doporučení. Nizozemci nesahají po těch radikálních opatřeních a za chvíli už na tom budou stejně, jak v té Itálii. Italové jsou na tom ale nejhůř... Pekli na to a teď jsou s odpuštěním v prdeli. Situace tam je příšerná. Absolutně příšerná, ale o tom mluvit nechci. Chci mluvit o tom, abyste neztráceli na duchu, i když je to těžké. Ano, i já jsem bez práce a ano, i mě se to dotýká, a ano, i mně doma asi hrábne, zrušili mi dva koncerty, na které jsem se těšila půl roku, nesmím do kina, do divadla, do restaurace, do kavárny, nemůžu letět do Stockholmu, kam jsem se moc těšila, mám koupené letenky a ubytování, možná nebudu moct dokončit semestr v řádném termínu, protože nemůžu do školy a tak dále a tak dále. Ano, mám to štěstí, že mám stále rodiče, kteří se o mně postarají, protože kdybych je neměla, tak nejspíš budu muset jít na brigádu do supermarketu nebo si začít půjčovat, abych mohla zaplatit nájem, protože jsem jen brigádník s DPČ a tudíž od zaměstnavatele nejspíš neuvidím ani korunu. Teda určitě. Mě to netrápí, nehrozí mi, že umřu hlady... ale spoustu lidí, které znám, to jistě ovlivní. Nemluvě o tom, že ve službách je hrozné množství peněz, které teď ekonomika ztratí a jistě mnoho podniků i zkrachuje.

Jenomže i přes to všechno není čas ztrácet čas. Kdo zná můj blog nějak víc, zná tak trochu i mě a ví, že bojuju s depresí, úzkostnou poruchou, můj duševní stav není úplně stabilní a jsem si jistá, že to bude ještě hodně náročné, ale řídím se tím, čím jsem se snažila řídit vždycky. Always look on the bright side of life. Jste zdraví. Snad. To je pozitivní. Já jsem zdravá. Nemám koronu (nebo o tom nevím). Nemůžu do práce, ale zase tím získám spoustu času na resty, které mám ve škole a na překlad, který musím začít. Tahle opatření je těžký vnímat z dobré stránky, ale pamatujte, že ač je to těžké, ve výsledku je to pro naše dobro. A věřím, že to pomůže ke zpomalení epidemie... alespoň natolik, aby to náš zdravotnický systém zvládnul pojmout. Už teď je přetížený, takže pokud nemáte příznaky, nechoďte se testovat. Izolujte se doma a vyležte se. Pokud je vám blbě, nechoďte sami do nemocnice, volejte na ty linky, nechte se otestovat doma, neohrožujte zbytečně další osoby. Prostě s rozumem. Ano, vím, že to je u mnoha lidí něco, co od nich nemůžu chtít, bohužel. Ale zkrátka by bylo fajn, aby se lidi trošičku zamysleli. Takže tak, zavřeli hranice. Ale zase je otevřou. Ano, ekonomiku to zasáhne, ale nepoloží ji to (snad). Zase se z toho vyhrabeme. Buďme k sobě prosím ohleduplní, držme za jeden provaz, neházejme si klacky pod nohy, zachovejme klid a MYJME SI RUCE. Nepropadejme panice. A NEVYKUPUJME TOALEŤÁK, DO PYTLE, NEJDE O PRŮJMOVÝ ONEMOCNĚNÍ.

Mysleme na druhé, nejen sami na sebe. Opravdu je to důležité. Já nebo vy možná nespadáme do ohrožené kategorie, ale někdo, kdo s vámi teď sedí v místnosti nebo koho znáte, by mohl. Vaši rodiče, prarodiče, další příbuzní. Někdo může být nemocný, mít oslabenou imunitu, a skončit hodně špatně. Pokud můžeme, pomozme si navzájem. Pokud můžeme pomožme dalším lidem, pokud můžeme, pomožme Itálii. Protože Itálie je na tom hodně špatně. A na rozdíl od naší ekonomiky, tu italskou by to položit mohlo. Je to země s nejstarší populací v Evropě, ale nejen proto je procento mrtvých o tolik vyšší. Bohužel už tam situace došla tak daleko, že není místo pro všechny. V podstatě se vybírá, kdo bude žít a kdo ne. Neotáčejme se k Itálii zády, neotáčejme se k nikomu zády. Je potřeba se spojit, ne se uzavřít před světem a ignorovat problémy ostatních. Italové jsou silný národ a mému srdci hodně blízký, takže moje srdce pro ně krvácí. Ale na závěr trochu pozitivity... Lidé v Itálii mají velké problémy, přesto se komunita je schopná semknout a zpívat a veselit se společně, i když na dálku. Také můžete vyjádřit solidaritu s lidmi ve zdravotnictví, každý den ve 20:00, pojďme společně tleskat!




Jak na roušku? Jednoduchý návod na šitou roušku:

Rouška bez šití:

Mějte se krásně a držte se! A buďte doma, pokud můžete. Nechoďte ven zbytečně.
Do práce a domu.
#nebuďkretén #rouškanenihanba #společnětozvládnem

- Angie.

Komentáře

  1. V některých věcech s tebou velmi souhlasím. Vlastně ve většině.
    Neměla by se teď zneužívat situace a hanit politcké osoby a strany.
    Měli bychom se soustředit, aby právě nedocházelo k neustálým nepříjemným zprávám, abychom drželi při sobě (s odstupem lol), dodržovali základní hygienu a drželi se naděje, že přijde klid.
    Co se týče uzavření hranic, myslím, že to má smysl a nedívám se na to z nějakého historického hlediska.. Určitě bylo skvělé, jaká byla situace před tímto (otevřené hranice), ale snažíme se tu zabránit šíření, ačkoli z této stránky jsme to jako stát velmi podcenili viz lyžaři(TM). Tak snad veškerá opatření v časovém hledisku nějak osvědčí.
    Nezbývá nám nic jiného, než čekat na nějaké dobré zprávy.
    Snad to dopadne dobře.
    Psychicky se tak nějak sotva držím, tato situace je velmi stresující. Zpravý také sleduji již jenom ráno a večer.
    Jednak na to nemám moc čas, nebaví mě filtrovat hoaxy a až velmi negativní zprávy či nějaké domněnky a taky je to vyčerpávající.
    Bude ještě nějakou dobu trvat, než se z toho vyhrabeme, ale snad to bude v pořádku.
    Posílám hodně sil a zdraví. :) <3

    OdpovědětVymazat
  2. Zařazuji tvůj článek do výběru nejlepších na tema-tydne.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky