Že tě to baví...

Před pár dny jsem se zmínila před kamarádkou, že jsem se opět s někým pohádala na twitteru nebo v nějaké diskuzi na facebooku nebo tak něco, a ona se na mě tak podívala, povzdechla si a povídá: ...že tě to baví. Vlastně řekla "že vás to baví", protože jsme se do téhle konkrétní diskuze zapojili ještě s jedním kamarádem. Týkalo se to tehdy nějaké LGBTQ+ tématiky. Kamarád, říkejme mu Kees, tehdy prohlásil, že občas si zkrátka nemůže pomoct, když ho jiní lidé nazývají úchylem, protože je gay. A má pravdu. Nikdo by si tohle neměl nechat líbit. Zvlášť, když jde o názory jako je tenhle. Barče jsem říkala, že mě občas zkrátka někdo nasere tak moc, že se nedokážu ovládnout. A stává se mi to často. Hodně často. Třeba naposledy dneska. Bára nechápe, proč se do toho pouštíme. Připadá jí to jako ztráta času. Vždyť se u toho akorát vždycky naserete... 

Ano. To je pravda. Velmi často se nad hloupostí jiných lidí rozčílím. Zároveň jsem ale toho názoru, že i kdybych dokázala změnit názor jednoho jediného člověka za celý život, stojí to za to zkoušet. Hodně se hádám s lidma na twitteru. Především vlastně na twitteru. Naposledy třeba asi před 15 minutama. Člověk na twitteru potká spoustu hloupých lidí. V poslední době se hádám především s fanouškama a podporovatelama Amber Heard, to je taková klasika. Respektive je spíš trolím, než že bych se s nimi hádala. Víte... problém je, že když máte na něco nějaký názor, samozřejmě si myslíte, že ten názor je tím jediným správným názorem. To je normální. Problém nastává v okamžiku, kdy nejste 1. ochotní poslouchat názory a argumenty druhých a 2. změnit názor, ani když jsou ty argumenty dobré. Na těch fanoušcích Amber je to krásně vidět. Sdílí svoje názory, že je Amber nevinná, přestože existuje množství důkazů včetně audio nahrávek, kde se sama přiznává, že se dopouštěla fyzického násilí atd. Takže se samozřejmě třeba někdo jako já rozhodne ohradit a hodí tam odkaz na nějaké ty důkazy atd. Načež ten fanoušek AH si vás blokne případně omezí úplně komentáře. 

Proč lidé omezují komentáře nebo si blokují jiné lidi, pokud jsou si tak jistí svou pravdou? Tihle lidé ignorují všechny důkazy a všechny argumenty, protože se zkrátka své pravdy vzdát nechtějí, i když v koutku mozku musí cítit, že to je špatné. Dneska jsem měla výměnu názorů zase s někým na téma Polsko, protesty v Polsku a zakázání potratů. Kdo neví, co se děje, protože ve zprávách mluví jen o koroně anebo už vůbec nečte zprávy, protože takové lidi znám a nedivím se jim, tak v Polsku je obecně zakázáno jít na potrat. Jediné 3 výjimky byly, když jde o znásilnění či incest, když těhotenství zdravotně ohrožuje matku a posledním důvodem bylo, když je plod nějakým způsobem poškozený a to ať těžce či méně těžce. Asi před týdnem nebo kdy, tak zakázali právě tu 3. možnost, když je plod poškozený. A to VČETNĚ případů, kdy je plod poškozený natolik, že nemá ŽÁDNOU šanci na přežití. I v takovém případě bude tedy žena v Polsku nucena donosit takový plod, projít celým těhotenstvím, dokud ho neporodí. Což nejen, že nedává vůbec smysl, ale zároveň je to podle mě už prostě mučení. Jako by nestačilo, že je žena v situaci, kdy se dozví, že její dítě (třeba chtěné), nepřežije. Ještě je nucena ho "donosit" a porodit. Jako by ta bolest už sama o sobě nebyla dost velká. 

Já jsem pro-choice. To říkám rovnou. Pro-choice je výraz používaný hodně v Americe, protože tam jsou potraty taky velké téma... Polsko je a vždycky byla katolická země a katolická církev tam má velký vliv. Ten se ukázal i v tomto případě. Interrupce je vražda. Kdo mě zná, tak ví, že děti mít nechci a pokud se někdy nestane nějaká nehoda (o čemž pochybuju, protože na to člověk musí mít sex, pokud není panna Maria volume 2.), tak je ani mít nebude. Pokud by se stala nějaká nehoda, nešla bych na potrat. Přesto jsem pro-choice. Protože ano, já osobně bych na potrat nešla (samozřejmě těžko soudit, když v té situaci nejsem, ale myslím si to), ale jsem zastáncem toho, aby tu volbu ženy měly. Ať už z jakéhokoliv důvodu. Někdo argumentuje tím, že ženy používají interrupce jako způsob antikoncepce. Ale upřímně? To je podle mě kravina. Něco takového není snadné rozhodnutí. A pokud k tomu nějaká žena dojde, jistě je to velmi těžké. Jak psychicky, tak fyzicky. Ale ať už je důvod jakýkoliv, měla by mít žena na vybranou. Je to totiž její tělo. A fascinuje mě, když dochází k takovým zákonům. Protože je VŽDYCKY zavádí muži, samozřejmě. 

Pokud muži nechtějí, aby ženy chodily na potraty, mohli by jít třeba všichni povinně na vasektomii, která je zvratitelná. A až se rozhodnou mít děti, skočej si tam znovu a nechají si obnovit reprodukční schopnosti. Jednoduchý. Chlap může ročně zplodit klidně 2000 potomků, žena může porodit jednou za 9 měsíců. Tak proč jsou to ženy, kdo musí trpět kvůli zákonům rozhněvaných mužů? Pokud se interrupce neshoduje s mou vírou nebo přesvědčením, tak na ni zkrátka nepůjdu. A ne, že pokud se interrupce neshoduje s mou vírou nebo přesvědčením, tak ji zakážu všem. BULLSHIT. Kromě toho zákaz interrupcí bude znamenat jen nárůst nelegálních interrupcí nebo domácích pokusů žen o ukončení vlastního těhotenství.

A ano. Přesně kvůli podobným kontroverzním tématům a často hlavně názorům hlavně náboženských fanatiků se hádám na twitteru a snažím se do nich narvat trochu zdravýho rozumu, ale bohužel to nejde. Ať už jde o potraty, LGBTQ+ tématiky, rasismus, nebo co já vím... A budu se hádat dál. Nikdy nepřestanu, protože v momentě, kdy lidé začnou radši mlčet, se také může stát, že už rázem nebudeme mít dovoleno mluvit. Mám právo být sakra dobře slyšen. Takže... že mě to baví? Vlastně ani moc ne. Ale neumím si pomoct. A vlastně ani nechci. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky